> Auto Truck Service Son. Verkoop & Onderhoud.. Bedrijfswagens - Over FUSO
 
 
 


Mitsubishi Fuso specialist en ISUZU dealer


Over FUSO


Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation.

Eigendom van Daimler AG - Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation is een toonaangevende fabrikant van bedrijfsvoertuigen in Azië, gelegen in Kawasaki (Japan). Het is voor het grootste gedeelte eigendom van Daimler AG. Met 89,3%, is Daimler AG de grootste aandeelhouder, samen met Mitsubishi Corporation, die 10,7 % bezit.


Competence Center voor lichte bedrijfsvoertuigen
In de groep Daimler Truck, is Fuso verantwoordelijk voor lichte vrachtwagens voor professioneel gebruik tot 7,5 ton MTM. Elk jaar worden in Azië alleen 140.000 Canters gebouwd en wereldwijd verdeeld.

Competence Center Daimler Hybrid
Na reeds meer dan 1.200 units geproduceerd te hebben, die dagelijks worden gebruikt, heeft Fuso een uitgebreide ervaring in de toepassing van hybride technologie in bedrijfsvoertuigen. Deze expertise was een belangrijke factor in de beslissing om het Competence Center Daimler Hybrid Fuso te ontwikkelen in Japan.





Fuso in Europa
Met zijn Canter is Fuso aanwezig in meer dan 30 Europese landen in de segmenten van 3.5 tot 7.5 ton. De hoofdzetel – zowel commercieel, als naverkoop - voor Europa is gevestigd in Stuttgart (Duitsland). De Canter wordt exclusief voor de Europese markt geproduceerd in de fabriek in Tramagal (Portugal). Meer dan de helft van de onderdelen van de voertuigen zijn afkomstig van Europese leveranciers. Meer dan 900 servicepunten overal in Europa helpen u steeds op weg.


Gemaakt in Europa voor Europa
De Fuso Canter is het internationaal best verkochte model van Daimler Trucks met meer dan 150.000 stuks per jaar wereldwijd. Sinds oktober 2011 wordt de nieuwe Fuso Canter geleverd vanuit de fabriek in Tramagal (Portugal).De nieuwe Fuso Canter wordt geleverd in meer dan 30 Europese landen vanuit Tramagal/Portugal. Het Canter ontwerp straalt efficiëntie, comfort en variëteit uit: drie gewichtsklassen, drie cabinemodellen, drie laadniveau’s, twee transmissie alternatieven, links en rechts gestuurde voertuigen en diverse wielbasissen.


Ontwikkeld in Japan, gebouwd in Europa
Ongeveer 50 % van de onderdelen komen van meer dan 90 Europese leveranciers. Nieuw: de innovatieve zestraps DUONIC dubbele koppelingstransmissie is één van de Fuso Canter’s meest uitzonderlijke technische innovatie. Het is de eerste dubbele koppelingstransmissie in een vrachtwagen. Fuso gebruikt vooral werkintensieve onderdelen voor cabine en chassis van Japan, maar ook onderdelen voor assen, stuurwiel, verwarming en air- conditioning systeem, evenals de innovatieve dubbele koppelingstransmissie DUONIC.


30 jaar Fuso Canter in Europa: Een Succesverhaal
30 jaar geleden rolde de eerste Fuso Canter van de productielijnen in Tramagal. 150 kilometer ten noordoosten van Lissabon, werd in 1964 de fabriek in Tramagal geopend door een Portugees-Franse joint venture voor de productie van voertuigen voor het Portugese leger. In 1990 verwierf Mitsubishi Motors Portugal (MMP) de fabriek en in 1996 besliste Mitsubishi Motors Corporation om de productie van de Canter vrachtwagens voor Europa in Tramagal te centraliseren. Sinds 2003 is Fuso Canter onderdeel van Daimler Trucks.



In 2004 werden de productiefaciliteiten in Tramagal omgedoopt tot Mitsubsihi Fuso Truck Euope SA. Vanaf dan wordt de Fuso Canter dagdagelijks naar meer dan 30 landen in Europa verscheept. Voor het eerst geproduceerd in Japan in 1963 en sinds 1980 in Europa is de Fuso Canter nu reeds toe aan de zevende generatie. Het is vandaag de dag de beste verkochte Fuso vrachtwagen. De Fuso Canter vult het Daimler Trucks productengamma in het lichte bedrijsvoertuigensegment in Europa aan. Vanaf het voorjaar van 2010 werd de Fuso Canter uitgerust met motoren die aan de strenge Enhanced Environmentally-friendly Vehicle (EEV) norm voldoen. De EEV norm garandeert een verdere reductie van de uitstoot van partikeldeeltjes met ongeveer een derde in vergelijking met de al strenge Euro 5 norm. De Fuso Canter is dus helemaal klaar om aan de strenge milieuvoorschriften te voldoen.


Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC) met hoofdkantoor in Tokio (Japan) biedt een breed gamma van betrouwbare, hoogwaardige commerciële voertuigen en bussen aan. MFTBC heeft een geschiedenis van bijna 80 jaar als fabrikant van bedrijfswagens en bussen, het eerste product was de B46 bus uit 1932. Sinds 2011 heeft Daimler AG een belang van 89,3% in de onderneming.




Historie van Fuso
De Fuso merknaam verscheen voor het eerst in 1932 in samenwerking met Mitsubishi Heavy Industries, de eerste "B46“ commerciële bus. Deze werd gebouwd bij Kobe Shipyard and Machine Works, een onderdeel van Mitsubishi Heavy Industries, de bus was zeven meter lang en kon 38 passagiers vervoeren. Hij werd aangedreven door een 7 liter, 6 cylinder bezinemotor met 100PK.

Ter gelegenheid van de levering van de B46 aan zijn eerste klant, het Japanse Ministerie van Spoorwegen, nodigde het bedrijf de werknemers uit om het bedenken van een naam, "Fuso“ was de winnende kandidaat.

1932

De eerst “Fuso” wordt gefabriceerd, het betreft een grote bus met benzinemotor Mitsubishi B46 geproduceerd in de ateliers van Kobe van het bedrijf Mitsubishi Shipbuilding Co. Ltd.


De Canter – Traditioneel succesvol
Een compacte bus genaamd B46 schreef het eerste hoofdstuk van het succesverhaal van Fuso in 1932. Eenendertig jaar later, in 1963, rolde de eerste Canter van de productielijnen en prompt opende er zich een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van een uniek voertuig. Meer dan vier miljoen lichte vrachtwagens zijn sindsdien gevolgd, allemaal om efficiënter te kunnen leveren en transporteren naar onze klanten overal ter wereld.

1963

De eerste generatie van de Canter werd geïntroduceerd op de markt voor kleine bedrijfswagens in maart 1963 in de vorm van de T720 cab-over vrachtwagen met een laadvermogen van 2t. Hij kreeg de naam “Canter“ omwille van zijn sterke prestaties en zijn opwindend uiterlijk.


Canter Innovaties
Daimler AG heeft zich als doel gesteld om vandaag het brandstofverbruik en de emissies op al haar voertuigen sterk te verminderen, naar de toekomst toe zelfs zonder uitstoot. De focus richt zich vooral op de optimalisering van voertuigen met geavanceerde interne verbrandingsmotoren, efficiëntie verhogen van hybridevoertuigen, ontwikkelen van batterijen en brandstofcellen voor de zero-emissie van elektrische voertuigen voor lokale toepassingen. Fuso betekent simpelweg: Efficiëntie in transport voor elke vorm van aandrijving.


DUONIC®: de eerste volledig geautomatiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling voor vrachtwagens
Als de eerste volledig geautomatiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling voor vrachtwagens ter wereld zorgt DUONIC® voor meer comfort en efficiëntie. Voor u betekent dat: comfortabel en zuinig schakelen zonder de gebruikelijke wrijvingsverliezen van een conventionele automatische versnellingsbak. Met de standaard Eco Mode bieden we u nog meer ondersteuning om efficiënter onderweg te zijn.





En als extra comfort staan een parkeer- en kruipfunctie ter beschikking. Evenals een manuele schakelmogelijkheid door de zes versnellingen en een onderhoudsvrije, slijtage-arme koppeling.

ParkParkeerfunctie en manuele schakelmogelijkheid

DUONIC® biedt een parkeerfunctie waarmee u uw Canter veilig kunt achterlaten. Bovendien kunt u tussen de 6 versnellingen op elk moment manueel op- en terugschakelen.

Standaard Eco Mode
De DUONIC®-versnellingsbak is standaard uitgerust met Eco Mode. Deze functie zorgt voor een verdere reductie van het brandstofverbruik door vroeger te schakelen. DUONIC® kiest in deze modus steeds de juiste versnelling voor het laagst mogelijke verbruik.

Weinig koppelingslijtage - volledig onderhoudsvrij
In tegenstelling tot conventionele versnellingsbakken is de DUONIC®-versnellingsbak met dubbele koppeling slechts beperkt onderhevig aan slijtage. Bovenop het geoptimaliseerde verbruik bespaart u zich dus de uitvaltijden door onderhoud en de daarmee verbonden servicekosten die u kent van manuele versnellingsbakken.

Kruipfunctie
In de file of bij voorzichtige manoeuvres beweegt u zich met deze functie langzaam en veilig zowel voor- als achteruit, zonder gas te moeten geven.




De nieuwe Canter Eco Hybrid
De nieuwe Canter Eco Hybrid maakt het u gemakkelijk om brandstof en kosten te besparen. Het enige wat u moet doen, is ermee rijden. En het beste van alles, na een paar jaar heb je de extra onkosten voor de hybride aandrijving terugverdiend, dankzij de toegenomen brandstofefficiëntie.

De krachtige hybride aandrijving met energieterugwinning en standaard start-stopsysteem, kan een brandstofbesparing tot 23% opleveren - samen met een lagere CO2-uitstoot. DUONIC®, de eerste transmissie met dubbele koppeling ter wereld voor vrachtwagens, zorgt er daarbij voor dat u efficiënt en soepel kunt schakelen zonder dat daarbij de trekkracht wordt onderbroken.

En omdat de Canter Eco Hybric in hart en nieren een echte Canter blijft, overtuigt hij zonder meer met een hoog laadvermogen en een bijzonder korte draaicirkel die speciaal voor het stadsverkeer gemaakt lijkt te zijn.

Alle voordelen in een notendop
  • Krachtige hybride aandrijving
  • Start-stopfunctie standaard
  • Brandstofbesparingen tot 23%
  • DUONIC® transmissie met dubbele koppeling standaard
  • Hoog laadvermogen
  • Handige draaicirkel
  • Veel rijcomfort
  • Groot aanbod opbouwmogelijkheden
  • Comfortabele, ergonomisch ontworpen cabine






 
  

 

 

fuso ats-son.nl

 

 

 

 
 

disclaimer